Masz pytania? Zadzwoń do nas: +48 514 164 574 lub napisz na: biuro@motochemica.pl
Masz pytanie?
Wyszukiwarka

Układ olejowy

Układ smarowania silnika to jego "kwiobieg". Dlatego należy dbać o prawidłowe krążenie oleju. Tymczasem - na skutek naturalnych procesów starzenia, zgęstniania i spiekania się oleju na skutek niekorzystnych warunków pracy - z upływem czasu ulega on zamuleniu przez szkodliwe kontaminacje. 

Ograniczenie obiegu oleju prowadzi z jednej strony do pogorszenia się chłodzenia kluczowych elementów silnika, takich jak strefa cylindrów czy chociażby turbina. Z drugiej zaś strony - pogorszenie przepływu oleju prowadzi do... jego przyśpieszonego i przedwczesnego zużycia. 

Na skutek sprzężenia się tych dwóch okoliczności - od pewnego momentu następuje kaskadowe przyśpieszenie zużycia silnika, prowadzące w efekcie do katastrofalnych i często nieodwracalnych usterek. 

Z tego powodu tak istotne jest regularne działanie w celu utrzymania i przywrócenia pełnego i niezakłóconego obiegu oleju w układzie smarowania. Oczywiście olej ma pewne właściwości płuczące, co słusznie podnoszą niektórzy "płukankosceptycy". Nie należy jednak przeceniać właściwości myjących oleju. Zresztą - co dzieje się z wypłukanymi w ten sposób zanieczyszczeniami? Właśnie - pozostają w układzie smarowania, przyśpieszając moment utraty przez świeży olej właściwości smarnych. 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook