- Odbiór osobisty
- kurier InPost
- Paczkomat
- Orlen Paczka
- tpay.com
- Płacę przy odbiorze
- imoje
Nierzadko ulega on uszkodzeniu, przez co sprawna praca pojazdu jest niemożliwa. Niektórzy decydują się na trwałe usunięcie DPF.
Kłopot z filtrem często pojawia się w momencie, gdy silnik wchodzi w tryb awaryjny. Powodów awarii może być wiele, a wszystko zależy od indywidualnego przypadku. Bywa tak, że kontrolka wskazująca stan DPF zapala się po pokonaniu długiej trasy. Proces wypalania cząstek stałych musi odbywać się w zgodzie z określonymi standardami.
Wielu kierowców nieświadomie popełnia błędy, przez co prawidłowa praca DPF jest niemożliwa. Następną trudnością jest fakt, że w jednej obudowie znajdują się podwójne filtry. Mowa tutaj o filtrze cząstek stałych oraz katalizatorze.
Nie ma w tym nic skomplikowanego.
Zanim jednak sięgniemy po profesjonalne płyny do DPF oraz katalizatora musimy pamiętać, aby wprowadzić kilka kluczowych zmian związanych z eksploatacją pojazdu. Po pierwsze nie można zapomnieć o konserwacji układu dolotowego oraz EGR. Jest to istotne, jeśli chcemy zachować optymalny poziom spalania. Ponadto musimy utrzymać w czystości wtryskiwacze. To one dawkują ilość dostarczanego paliwa. Czynności te będą o wiele prostsze, jeśli zaopatrzymy się w specjalistyczne preparaty. Wszystko możemy wykonać samodzielnie. Nie potrzebujemy wsparcia mechanika, co stanowi spore udogodnienie.
Każdy powinien wiedzieć, że stan wtryskiwaczy bezpośrednio wpływa na stan DPF. Przede wszystkim efektywniejsze spalanie generuje mniejszą ilość sadzy. Zanieczyszczenie filtra będzie więc o wiele mniejsze. Istotne jest, aby pamiętać, że usuwanie filtrów cząstek stałych jest nielegalne. Przepisy zmieniły się kilka lat temu. Poruszanie się pojazdem, w którym zdemontowano filtr cząstek stałych jest więc nielegalne. Jedynym możliwym rozwiązaniem jest konserwacja DPF oraz czyszczenie katalizatora.
Specjalistyczne preparaty do DPF oraz katalizatora marki JETCHEM zawdzięczają swoją skuteczność innowacyjnej formule. Są one uniwersalne, gdyż jednocześnie działają na dwa wyżej wymienione elementy. Nie musimy więc kupować osobnego produktu do filtru cząstek stałych oraz katalizatora.
Opisywane preparaty występują w wielu wariantach, co ułatwia znalezienie czegoś odpowiedniego dla siebie. Dodatkowym plusem jest to, że nie są one drogie. Oczywiście podczas wyboru nie należy kierować się wyłącznie ceną. Najważniejsza jest jakość składu. Właśnie dlatego powinniśmy wybierać wyłącznie produkty renomowanych producentów.
Płyny do DPF oraz katalizatora gwarantują chemiczne oczyszczenie. Może być one stosowane równocześnie z oczyszczeniem mechanicznym. Wszystko zależy od tego, w jakim stanie znajdują się wyżej wymienione elementy. Dużym zainteresowaniem cieszą się produkty regenerujące. Niektóre z nich wymagają jednak demontażu elementów. Mogą one przywrócić ich dawną sprawność. Przede wszystkim rozpuszczają one sadze oraz inne zabezpieczenia. Właśnie dlatego mogą być one skutecznie wyeliminowane.
Warto zaznaczyć, że rozpuszczenie szkodliwych związków następuje wewnątrz filtra. Znacząco ułatwia to ich wypłukanie. Oczywiście preparaty do regeneracji DPF oraz katalizatora są w pełni bezpieczne dla pojazdu. Nie trzeba więc obawiać się uszkodzenia podzespołów. Stosowanie wysokiej jakości produktów nie niesie za sobą żadnego ryzyka.
Ich stosowanie jest wyjątkowo proste. Wystarczy jedynie wlać określoną ilość preparatu do baku bezpośrednio przed tankowaniem.
Czy filtr DPF to naprawdę „samo zło”? Filtr cząstek stałych to moduł, który przysparza wielu kierowcom kłopotów. Dlatego czasem decyduję się oni na usuwanie DPF
Te problemy to najczęściej złowroga kontrolka filtra DPF, która zaświeca się kilka razy w tygodniu. Czasem filtr cząstek stałych dokucza również wejściem silnika w tryb awaryjny.
Często skarżą się oni , że pomimo używania pojazdu na dłuższych dystansach, kontrolka wypalania zaświeca im się na desce rozdzielczej kilka razy w tygodniu.
Czyste spalanie = znacznie mniej wytworzonej sadzy.
Czyli znacznie późniejsze zapełnienie filtra cząstek stałych. W konsekwencji usterki układu wtryskowego, lawinowo wzrasta zapełnienie filtra DPF. Konieczne może okazać się również czyszczenie katalizatora lub nawet jego wymiana. Zlekceważona usterka silnika może wręcz nieodwracalnie uśmiercić filtr cząstek stałych.
Istnieje oczywiście fałszywa alternatywa w postaci usługi, reklamowanej pod hasłem „usuwanie DPF”.
Pod tą niewinną frazą kryje się cały ciąg operacji, sprowadzających się w skrócie do: usunięcia filtra cząstek stałych i zastąpienia go atrapą. Zazwyczaj usuwa się również czujniki ciśnienia oraz zamontowuje tzw „emulator DPF”. Jest to urządzenie, symulujące działanie czujników ciśnienia przed i za filtrem DPF. Na podstawie tych danych komputer silnika dobiera dawki paliwa i powietrza. Oczywiście – w takich przypadkach są one często błędne, co w efekcie prowadzi do przedwczesnego zużycia wtryskiwaczy, świec, oraz turbiny.
Co najważniejsze – od 2017 r. usuwanie DPF jest nielegalne.
Precyzyjnie rzecz ujmując – możesz usunąć filtr cząstek stałych, jednak w takiej sytuacji pojazd traci prawo do poruszania się po drogach publicznych. Tak więc – samo świadczenie usługi nie jest zabronione. Prawo złamie kierowca, poruszając się takim pojazdem. Czy warsztat, proponujący Ci taką usługę, nie zapomniał Cię o tym poinformować?
Ponieważ często pytacie o czyszczenie katalizatora – tak, preparaty do regeneracji filtra DPF, służą również do regeneracji katalizatora.
W samochodach benzynowych należy jednak do czyszczenia katalizatora zastosować dodatek czyszczący do benzyny.
Jeździsz w korkach i DPF dopala się co 100 km, zamiast co 700-800? W takim razie – JETCHEM OneShoot DPF jest dla Ciebie!
Do aplikacji co 1-3 tys. km. Zmniejsza emisję pyłów i sadzy do filtra, ułatwia jego dopalanie. Dodany do baku na 1/4 baku / na rezerwę obniża temperaturę zapłonu sadzy, umożliwiając jej dopalanie. Jeśłi jeździsz głównie po mieście - możesz używać środek do paliwa DPF nawet do każdego tankowania. Wówczas ułatwia dopalanie cząstek stałych w cylindrach, co zmniejsza tempo zapełniania się filtra cząstek stałych.
Obniża temperaturę zapłonu sadzy nawet o 250°C do poziomu 250-300°C, dzięki czemu może się ona wypalić w czasie zwykłej jazdy - w tzw. biernym trybie dopalania sadzy. Dzięki temu ten dodatek do paliwa DPF chronią silnik i oszczędzają paliwo.To niezwykle uniwersalny cleaner DPF - w zależności od stylu i trybu jazdy możesz zastosować dawkę 300 ml co 10-15 tys. km na pełny bak, puszkę 150 ml lub nawet - przy jeździe wyłącznie w trybie miejskim - aplikować do baku porcję 50 ml przy każdym tankowaniu.
Nasz Cleaner DPF nie zawiera Ceru, więc czyszczenie FAPa jest całkowicie bezpieczne. Jetchem DPF Super Cleaner to płyn do wypalania filtra cząstek stałych w pojazdach WSZYSTKICH marek.
Środek do czyszczenia katalizatora i wszystkich typów filtrów cząstek stałych w silnikach diesla i benzynowych.
Ponieważ katalizator w dieslu jest zazwyczaj zintegrowany z filtrem cząstek stałych – ten uniwersalny środek czyści jednocześnie wszystkie układy filtracji spalin. Preparat został opracowany ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb serwisów autoryzowanych.
Sliny koncentrat. Regeneracja DPF jest skuteczna i całkowicie bezpieczna. Preparat uniwersalny - regeneneracja katalizatora jest skuteczna również przy silniku benzynowym.
Specyfik rozluźnia osady węglowe wewnątrz filtra, umożliwiając ich wypłukanie bez uszkodzenia filtra. Regeneracja DPF sprowadza się później do dokładnego wypłukania osadów. JETCHEM DPF Flushing Fluid jest silnym koncentratem - 1 l. wystarcza na 2-5 l. koncentratu. Przy czyszczeniu maszynowym zużycie waha się w zależności od urządzenia - do regeneracji DPF wystarczy nawet od 200 ml płynu.
Silny i wydajny koncentrat płuczący filtr do silnika o pojemności 2-3 l. + dodatek do paliwa DPF. Ten zestaw do czyszczenia DPF umożliwia przeprowadzenie pełnej chemicznej regeneracji filtra cząstek stałych w silnikach diesla.
Chemia do czyszczenia DPF i katalizatora. Profesjonalne środki do czyszczenia DPF
Do silników diesla i benzynowych