Masz pytania? Zadzwoń do nas: +48 514 164 574 lub napisz na: biuro@motochemica.pl
Masz pytanie?
Wyszukiwarka

Jak się kończą oszczędności na preparatach

Kilkukrotnie już poruszaliśmy problem stosowania budżetowych produktów do czyszczenia różnych układów silników.

Zazwyczaj stosowanie tanich produktów "hobbystycznych" kończy się rozczarowaniem i konkluzją "Żadna chemia nie działa", jednak tym artykułem chcemy pokazać, że czasem efekty są doskonale widoczne, a nawet - spektakularne.

Załączone zdjęcia pokazują, jak potencjalnie może się skończyć stosowanie pozornie tanich preparatów. Widoczne na zdjęciach rysy, to efekt zastosowania albo taniego "kilkuzłotowego" specyfiku do płukania układu olejowego, zawierającego słaby detergent w niskim stężeniu. Drugą opcją - wysuwaną przez mechanika, dokonującego rozbiórki silnika - było płukanie silnika ropą.

Co się właściwie stało?

Preparat rozpuścił miękkie frakcje osadów olejowych ("muł" olejowy). Zawarte w nim twarde spieki spalonego oleju (tzw "krak" olejowy) nie zostały przez tanią płukankę rozpuszczone i rozpoczęły wędrówkę po systemie smarowania silnika, dostając się m.in. na panewki. Efekt łatwy do przewidzenia.

Jak postępować rozważnie przy wyborze płukanki do oleju?

Oszczędności, poczynione poprzez wybór tanich preparatów do płukania są całkowicie nieracjonalne.

Zazwyczaj tanie płukanki mają działanie jedynie lekko czyszczące, a - jak każdy detergent  - doprowadzają do rozrzedzenia oleju, a w konsekwencji – do “przytarcia” górnych partii silnika, do których nie może dotrzeć olej. Rozpuszczone zanieczyszczenia mogą gromadzić się w zakamarkach układu olejowego, pogarszając przepływ oleju, a nierozpuszczone twarde części zanieczyszczeń, mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń. Dodatkowo – tanie detergenty mogą doprowadzić do rozszczelnienia silnika na skutek wymycia nagarów, rozpychających uszczelki. Dlatego producenci tanich “płukanek” zalecają bardzo krótki czas płukania, a przez to – jest ono mało skuteczne.
Półprofesjonalne i profesjonalne środki, przeznaczone do użycia serwisowego, zawierają zazwyczaj silniej skoncentrowany detergent, połączony ze składnikami, zapewniającymi zachowanie filmu smarującego, podczas płukania. Ich producenci zazwyczaj rekomendują stosowanie po płukaniu preparatów, przywracających elastyczność uszczelnieniom, w celu zniwelowania ewentualnych wycieków
Płukanka do silnika JETCHEM to precyzyjne połączenie składników płuczących, smarujących i chroniących silnik oraz regenerujących uszczelnienia. Jest silnie skoncentrowany  (zaledwie 300 ml. skutecznie czyści układ o pojemności do 6 l.) i ma złożone działanie:
- CZYSZCZĄCE: rozbija na molekuły wszelkie zanieczyszczenia eksploatacyjne
- DYSPERSYJNE: specjalne komponenty zapewniają uwięzienie rozpuszczonych brudów w oleju tak długo, aż on nie ostygnie. Wszystkie zanieczyszczenia zostaną usunięte razem ze starym olejem!
- CHRONIĄCE: zawarte w nim substancje zapobiegają przerwaniu filmu olejowego podczas czyszczenia i zwiększają smarność oleju podczas płukania
- REGENERUJĄCE: preparat przywraca elastyczność uszczelnieniom w silniku.
- USUWA WILGOĆ: problem wilgoci w układzie olejowym był już wielokrotnie opisywany - Engine Flush+ wiąże wodę w oleju i umożliwia jej usunięcie podczas wymiany.
Profesjonalizm preparatu JETCHEM potwierdza również możliwość płukania układu podczas jazdy w określonych przez producenta warunkach.

Kilka słów na koniec

Często właściciel pojazdu zaczyna szukać bliższych informacji dopiero "po fakcie". Warto pamiętać, że wybór profesjonalnego preparatu, przeznaczonego do zastosowań serwisowych, niesie ze sobą również fakt zapewnienia przez producenta pomocy technicznej (np. infolinii telefonicznej"), kompletnej informacji na polskiej wersji etykiety oraz profesjonalnego ubezpieczenia.

 

Komentarze

Komentarz
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook