Masz pytania? Zadzwoń do nas: +48 514 164 574 lub napisz na: biuro@motochemica.pl
Masz pytanie?
Wyszukiwarka

Olej w wydechu - jak się go pozbyć?

Olej w wydechu - jak się go pozbyć? - Galeria 3

Silnik wyrzuca olej przez wydech? Usuń przyczynę, a potem usuń olej z tłumika i olej z wydechu.

Silnik wyrzuca olej przez wydech? Usuń przyczynę, a potem usuń olej z tłumika i olej z wydechu.
  

Dwa sposoby na olej w wydechu

W wyniku awarii turbiny olej może zalać układ wydechowy i katalizator. Użytkowanie pojazdu  np po usunięciu usterki turbiny - bez usunięcia oleju z układu wydechowego - powoduje istotny wzrost emisji spalin oraz może doprowadzić do zniszczenia katalizatora lub filtra cząstek stałych. Dlatego niezbędne jest całkowite i szybkie usunięcie zanieczyszczeń.

Przyczyn dostania się oleju do układu wydechowego może być bardzo wiele - na przykład: turbo puszcza olej do wydechu, zablokowana bądź zimą zamarznięta odma,czy wręcz tak prozaiczne jak zbyt wysoki poziom oleju. W tym artykule nie omawiamy przyczyn i sposobu usuniecia tej usterki - opisujemy, jak wyczyścić układ wydechowy z oleju. Należy pamiętać, że istotne jest wcześniejsze usunięcie przyczyny zanieczyszczenia wydechu.

Wyganiamy olej z wydechu - metoda pierwsza:

Jeśli turbo puszcza olej do wydechu, to po naprawie elementu należy usunąć olej z rury wydechowejPierwsza metoda nie wymaga demontażu układu wydechowego - dlatego łatwość jej przeprowadzenia oceniamy na 3/10.

Do wyczyszczenia układu wydechowego potrzebny będzie preparat JETCHEM DPF&CAT Super Spray. O ile standardowo jego zadaniem jest czyszczenie DPF lub katalizatora z sadzy i popiołu, tym razem jednak ważna dla nas będzie jego bardzo wysoka skuteczność rozpuszczania zanieczyszczeń olejowych. 

Sposób postępowania będzie bardzo prosty:

  1. Operację należy przeprowadzać na otwartym powietrzu lub w warsztacie z wyciągiem spalin. Zdecydowanie polecamy tą pierwszą opcję - w końcowym etapie, po uruchomieniu silnika, z rury wydechowej może wylecieć piana. 
  2. Przy wystudzonym silniku należy odnaleźć punkt / kilka punktów, w których możemy dostać się do układu wydechowego bez rozkręcania rur. Istotne jest, by był to punkt możliwie blisko silnika - na pewno przed katalizatorem. Dobrym pomysłem jest np wykręcenie sondy lambda.
  3. wsuwamy przez otwór długi wężyk preparatu i aplikujemy do wydechu połowę puszki. Po około 5 minutach można zakręcić krótko silnikiem, aby "popchnąć" preparat w głąb wydechu. Po około 15 minutach od pierwszej aplikacji zużywamy drugą połowę. Co istotne - inaczej niż przy czyszczeniu filtra cząstek DPF - nie chodzi o natryskanie preparatu so samego filtra, a o podanie go również do rur wydechu..
  4. Specyfik tworzy we wnętrzu układu pianę, która rozpuszcza olej w rurze wydechowej.  Skutkiem ubocznym będzie również wyczyszczenie D{F / katalizatora z sadzy i popiołów
  5. po kolejnym kwadransie należy uruchomić silnik i doprowadzić go do temperatury roboczej. Nie zapomnij wcześniej wkręcić z powrotem sondę. Po kolejnych kilku - kilkunastu minutach wykonaj jazdę próbną. 
  6. Jeżeli przed operacją usunięta została przyczyna , dla którj silnik wyrzuca olej przez wydech - w ciągu jednego dnia normalnego użytkowania samochodu wszystkie resztki zanieczyszczeń olejowych zostaną dopalone w wydechu. 

Jak usunąć olej z rury wydechowej - sposób drugi

Poniższą metodę można zastosować w sytuacji, gdy układ wydechowy jest zdemontowany / odłączony od silnika

Niezbędnym wyposażeniem do tej operacji będzie:

− myjka wysokociśnieniowa gorącowodna – najlepiej z lancą do aplikacji chemii z zewnętrznego

pojemnika

− 1 l. preparatu JETCHEM Bio Degreaser. Standardowo rozpuszcza on olej w płynie chłodniczym, jednak w tym przypadku ważne będą jego poniższe właściwości:

  • usuwa olej z czyszczonych powierzchni, powodując jego degradację.
  • pozostawia warstwę ochronną i smarującą na czyszczonych powierzchniach
  • nie jest agresywny wobec metalu, aluminium, elementów gumowych i plastiku.

Procedura czyszczenia oleju z wydechu:

  1. Zdemontować elementy przeznaczone do czyszczenia i wylać z nich nadmiar oleju.
  2. Do podajnika chemii myjki gorącowodnej zaaplikować BIO DEGRASER i ustawić maksymalnie duże dawkowanie roztworu myjącego. Optymalne jest osiągnięcie proporcji gorąca woda – preparat czyszczący moliwie bliskiej 1:10
  3. Zaślepić jeden koniec układu, przepłukać kilkukrotnie za pomocą myjki z preparatem.
  4. Opróżnić czyszczony układ, niezwłocznie przepłukać czystą wodą za pomocą myjki.
  5. Osuszyć dokładnie czyszczone elementy.
  6. Zamontować oczyszczony układ wydechowy w pojeździe, przeprowadzić jazdę próbną celem odparowania ewentualnych resztek wilgoci.

Oba preparaty są przeznaczone do użytku profesjonalnego, ponieważ chemia dla motoryzacji JETCHEM jest produkowana dla profesjonalnych serwisów motoryzacyjnych. Ich użycie jest bezproblemowe, a etykiety i instrukcje są po polsku. 

 

Komentarze

Komentarz
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook