- Odbiór osobisty
- kurier InPost
- Paczkomat
- tpay.com
- Płacę przy odbiorze
- imoje
Wymogi ochrony środowiska naturalnego wymusiły wprowadzenie dużych zmian w składzie chemicznym paliw, m.in. poprzez obniżanie zawartości siarki w olejach napędowych. Pogarsza to niestety jedną z bardzo ważnych cech dobrego paliwa – smarność. Właściwość ta decyduje o wielkości zużycia elementów układu zasilania, pomp wtryskowych, układów common rail oraz pompowtryskiwaczy.
Na straży trwałości układów wtryskowych stoją normy DIN EN ISO 12156-1 oraz DIN 51606. Niestety, wyniki badań jasno wykazują że bazowe paliwo niskosiarkowe w czystej postaci nie spełnia norm, dotyczących zapobiegania zużyciu elementów ukłądu wtryskowego.
Dlatego poprawę właściwości smarnych olejów napędowych, w szczególności niskosiarkowych, uzyskuje się poprzez wprowadzanie specjalnych dodatków aplikowanych podczas dostawy na stację paliw. Jednak brak mechanizmu skutecznej kontroli jakości paliw i procesu ich dostarczania w Polsce sprawia, że nowoczesne układy wtryskowe diesla narażone są na przyśpieszone zużycie oraz ryzyko wystąpienia nagłych i poważnych awarii.
Tą kwestię doskonale obrazuje poniższy wykres:
Słupek nr 2 – to paliwo jakości „niemieckiej”, gwarantowanej przez precyzyjne ustawodawstwo naszego zachodniego sąsiada.
Słupek nr 1 – to ryzyko, które może spotkać nas przy tankowaniu paliwa wątpliwej jakości i pochodzenia.
Słupek nr 3 – pokazuje zmniejszenie zużycia elementów układu wtryskowego nawet przy zastosowaniu paliwa „bazowego” – nieuszlachetnionego. Przy zmieszaniu dodatku JETCHEM z paliwem uszlachetnionym, stopień zużycia ulega dalszemu zmniejszeniu.