- Odbiór osobisty
- kurier InPost
- Paczkomat
- tpay.com
- Płacę przy odbiorze
- imoje
W dalszym ciąg w wielu serwisach samochodowych użytkownicy są wprowadzani w błąd stwierdzeniem, że "olej w automatycznych skrzyniach biegów jest niewymienialny". Ta bzdura - oczywista dla każdego, kto rozumie specyfikę pracy tego układu - powoduje, że właściciele samochodów z "automatami" wielokrotnie przekraczają zalecany przebieg między zalecanymi wymianami oleju
KLIKNIJ: Statyczna czy dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów?
Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się pomiędzy 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.
Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy NASTĘPNA STRONA... ...POWRÓT do poprzedniej strony
Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100° C w warunkach jazdy normalnej - do 140° C przy eksploatacji w trudnych warunkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości. W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.
ZOBACZ preparaty do serwisowania automatycznej i ręcznej skrzyni biegów
Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.