Płukanie układu wspomagania kierownicy preparatem JETCHEM Power Steering Cleaner
Płukanka do układu wspomagania JETCHEM jest odpowiednia do wszystkich rodzajów oleju przekładniowego. Doskonale czyści kanaliki, radzi sobie ze spienionym i nawodnionym płynem, usuwając szlam z przepracowanego oleju, zalegający na dnie układu. Dzięki temu przywraca najwyższą wydajność pompy wspomagania, wycisza jej pracę i wydłuża jej bezawaryjną pracę.
Ta operacja nawet dwukrotnie zmniejsza obciążenie układu wspomagania, co ogranicza również zużycie paliwa.
Wymiana płynu wspomagania połączona z jego płukaniem przynosi znacznie lepsze efekty.
JETCHEM Power Steering Cleaner zawiera specjalną formułę umożliwiającą czyszczenie układu wspomagania ze szlamu, zwęgleń i innych zanieczyszczeń.
Wymiana zawartości układu powinna być przeprowadzana co 60 tys. km lub co dwa lata. Tymczasem standardową praktyką jest jedynie uzupełnianie jego ubytków.
Czy płukanka do układu wspomagania jest w ogóle potrzebna? Przecież płyn do wspomagania wszystko wyczyści
Na skutek utleniania się płynu wspomagania, jego kontaktu z wilgocią i reagowania z metalowymi elementami układu – na jego dnie osadza się silnie kwaśny szlam, składający się z laków i nagarów koksowych. Oprócz zwykłego zamulenia układu, zmniejszenie jego wydajności i spowolnienia czasu reakcji na ruch kierownicy – szlam powoduje korozję w układzie. Częściowa wymiana płynu nie zawsze rozwiąże ten problem, ponieważ szlam lakowy jest lepki i nie daje się wypłukać zwykłym świeżym olejem.
Co najważniejsze – dobry płyn do wspomagania kosztuje więcej za litr niż płukanka JETCHEM. A dzięki niej zaoszczędzisz co najmniej litr takiego oleju na płukanie układu.
Czym przepłukać układ wspomagania?
Świeży olej, nalany na kilkadziesiąt sekund do zbiorniczka w celu przepłukania układu – usunie jedynie niewielką część zanieczyszczeń. Płukanie układu ropą pomoże niewiele więcej, ponieważ zanieczyszczenia lakowe są odporne na krótkotrwałą ekspozycję na olej napędowy. Co gorsze – olej napędowy jest za suchy dla pompy wspomagania, więc istnieje ryzyko jej zatarcia.
Więc czym przepłukać układ wspomagania? Z osadami najszybciej poradzi sobie JETCHEM Power Steering Cleaner. Tak przeprowadzone czyszczenie układu wspomagania kierownicy wydłuża żywotność pompy i zaworów wspomagania.
Czy wymiana płynu wspomagania jest mi w ogóle potrzebna?
Najczęściej kierowcy nie chcą pamiętać o tym, że to taki sam materiał eksploatacyjny, jak każdy inny. Im starszy jest płyn, tym gorzej smaruje pompę. Co gorsza – mieszanie różnych płynów, używanych do dolewek, może spowodować zmianę płynu w gęstą galaretę. (spokojnie, nasza płukanka sobie z tym poradzi!)
Zasada jest prosta: nie smarujesz – nie jedziesz (w tym przypadku – nie pokręcisz). Dlatego, aby zapobiec kosztownej usterce pompy lub zaworu wspomagania, należy wymieniać regularnie olej w każdym układzie.
Płukanka do układu wspomagania JETCHEM ma wiele zalet:
-
przede wszystkim – płukanie układu wspomagania kierownicy rozbija na molekuły nagary, lakiery i osady z pompy wspomagania oraz z przewodów.
- w konsekwencji rozpuszczone zanieczyszczenia zostaną usunięte z systemu razem ze starym płynem
- poza tym – skutecznie udrażnia zablokowane kanaliki zaworu sterującego przekładni kierowniczej
- właściwości dyspersyjne zapobiegają ponownemu osadzaniu rozpuszczonych zanieczyszczeń w układzie
- oprócz tego neutralizuje i wiąże kwasy w układzie i umożliwia ich bezpieczne usunięcie z układu
- komponenty wysokosmarujące zabezpieczają wszystkie części podczas procesu czyszczenia
- redukuje hałas i zapewnia sprawną i bezawaryjną pracę układu wspomagania.
Jak przepłukać układ wspomagania preparatem JETCHEM:
Aby przeprowadzić płukanie układu wspomagania, należy zastosować się do kilku prostych zasad:
- PO PIERWSZE – przed czyszczeniem usunąć z układu ok. 100 ml. starego płynu
- Następnie dodać do układu i uruchomić silnik
- Dla pełnej skuteczności wykonać podczas czyszczenia układu wspomagania kilkadziesiąt pełnych przekręceń kierownicy aż wyczucia oporu.
- Po 3-5 minutach wyłącz silnik i przeprowadź wymianę starego płynu z całego układu wspomagania zgodnie z zaleceniami producenta
-
Na koniec – do świeżego płynu wlej dodatek do wspmagania. W rezultacie świeży płyn do wspomagania zwiększy swoją odporność na starzenie, ochronisz układ wspomagania przed zatarciem i rozwiążesz problem nieszczelności tego układu.
preparat przeznaczony DO UŻYTKU PROFESJONALNEGO
Cechy | |
Pojemność | 100 ml |
---|---|
Strefy działania | układ wspomagania |
Zastosowanie | Płukanie układu |
Właściwości: | usuwanie wilgoci i szlamu lakowego |
Czyszczenie | Tak |
Smarowanie | Tak |
Wiązanie / wypieranie wody | Tak, wiąże wodę |
Wydajność | 100ml // 2,5 l. płynu |
Czas działania | 10-15 minut |
Częstotliwość | przed wymianą płynu / oleju |
Waga | 0,12 kg |
Komentarze
Polecamy także:
- Cena:15.50PLN
- Cena:46.99PLN
Sprzedawca konkretny i komunikatywny. Towar nie ocenię bo okazało się że maglownica byla uszkodzona wiec co by ten płyn nie robił to tego nie naprawił :)
daje rady wypłukałem układ kierowniczy i po przejechaniu 210000km olej jest czysty i pompa też polecam
zastosowana zgodnie z zaleceniem a czy pomogła zobaczę po czasie fakt jest że pompa już nie jest taka głośna
ok
Bardzo dobry produkt polecam