Masz pytania? Zadzwoń do nas: +48 514 164 574 lub napisz na: biuro@motochemica.pl
Masz pytanie?
Wyszukiwarka

Metody chemicznego czyszczenia układu paliwowego

Standardowo czyszczenie układu wtryskowego kojarzone jest ze skomplikowaną i drogą operacją mechaniczną, podczas której wyjmuje i czyści się wtryskiwacze, pompę paliwa, wymienia przewody i listwę zasilającą. Często procedury serwisowe zalecają również demontaż i płukanie zbiornika paliwa.

Jak wyczyścić wtryskiwacze? Zestaw prostych czynności, przy użyciu powszechnie dostępnych na rynku produktów może okazać się równie skuteczny, mniej skomplikowany i znacznie tańszy.

Chemiczne czyszczenie silnika jest skuteczne zawsze wtedy, gdy jest zastosowane w odpowiednim momencie. Gdy takie czyszczenie układu paliwowego stosowane jest regularnie, gwarantuje wydłużoną ochronę delikatnych elementów nowoczesnego układu wtryskowego.

[box] Musimy jednak pamiętać, że żaden preparat nie zawiera "mechanika w płynie" i nie naprawi części, uszkodzonych mechanicznie.  Przykładem może tu być Hyundai Terracan 3.0 CRDi, który po przejechaniu 150 km na "lewym" paliwie dojechał do serwisu we Wrocławiu z zacierającymi się wtryskiwaczami.

Po usunięciu ze zbiornika i przewodów ok. 50 l. cuchnącej rozpuszczalnikiem i benzyną cieczy, napełnieniu świeżym olejem napędowym z dodatkiem wysokosmarującego preparatu do układów common rail oraz przeczyszczeniu układu wtryskowego podczas pracy silnika za pomocą urządzenia czyszczącego, udało się przywrócić właściwe parametry pracy 3 wtryskiwaczom, jeden natomiast okazał się być nieodwracalnie uszkodzony.

Gdyby właściciel samochodu zareagował niezwłocznie po pojawieniu się pierwszych objawów - uniknąłby kosztownej usterki.
Jednak próba kontynuowania "przejeżdżenia" problemu -  może nieodwracalnie uszkodzić pozostałe wtryskiwacze i zapewne pompę paliwa.[/box]

Preparaty JETCHEM można stosować w następujący sposób:

1. Po pierwsze - PROFILAKTYKA

Zasada jest prosta - co 15 tys. km. zalecamy dodanie do zbiornika puszki preparatu - do każdego rodzaju diesla preparat Diesel Fuel Add (do benzyny Petrol System Super Clean).

Środki mają działanie:
• czyszczące - od zbiornika aż po układ wydechowy
• smarujące - co jest szczególnie istotne przy układach Common Rail
• usuwające wodę z układu paliwowego
Preparat usuwa lakiery, nagary i osady, zalegające w układzie paliwowym i stanowią doskonałe zabezpieczenie przed narastaniem zanieczyszczeń, "zamulających" silnik. Jeżeli samochód posiada instalację gazową, do zbiornika dodajemy specjalny preparat LPG Petrol System Cleaner. Zapobiega on problemom z pracą silnika na benzynie i hamuje starzenie paliwa w baku.

CZYSZCZENIE UKŁADU PALIWOWEGO - PROFILATYKA:

2. OKRESOWE CZYSZCZENIE /  USUWANIE PROBLEMÓW
CZYSZCZENIE ZA POMOCĄ urządzenia czyszczącego
np. CLEAN FLOW:

KIEDY i JAK WYCZYŚCIĆ WTRYSKIWACZE

Co 60 tys. km lub gdy pojawiają się problemy z pracą silnika, zalecamy gruntowne czyszczenie układu paliwowego za pomocą urządzenia czyszczącego. Mechanik wpina wówczas maszynę w układ paliwowy zamiast zbiornika paliwa, a następnie uruchamia silnik. Ten wypala nierozcieńczony preparat Common Rail Protect & Clean lub do benzyny Petrol System Super Clean. Cały proces czyszczenia czyszczenia trwa ok. 15 min. na pracującym silniku. W tym czasie  gruntownie czyści i smaruje pompę paliwa, listwę zasilającą, wtryskiwacze, komorę spalania i denko tłoka oraz obszar zaworów.
Ta operacja gwarantuje....

...CIĄG DALSZY NA NASTĘPNEJ STRONIE

Preparaty do czyszczenia układu paliwowego:

POWRÓT DO POPRZEDNIEJ STRONY....

....dokładne usunięcie wszelkich zanieczyszczeń, przywrócenie właściwego smarowania wtryskiwaczy i pompy paliwa, optymalizację zużycia paliwa oraz przywrócenie pierwotnej dynamiki pracy silnika. Jednocześnie zalecamy również dodanie do zbiornika profilaktycznej dawki preparatu.

ZOBACZ przykładowe wyniki czyszczenia układu paliwowego:
silnik diesla
silnik benzynowy

3. APLIKACJA DO FILTRA PALIWA
W przypadku niektórych pojazdów, podłączenie urządzenia do układu paliwowego nie jest możliwe lub jest zbyt pracochłonne. Dotyczy to przede wszystkim niektórych silników ze znaczkiem BMW, Mercedes, części fiatowskich 1,9 JTD Common Rail oraz czasem samochodów dostawczych. Wynika to ze specyficznej konstrukcji układu powrotu nadmiaru paliwa do zbiornika lub z zabudowania tego powrotu innymi elementami silnika. W konsekwencji podłączenie urządzenia zajmowałoby zbyt wiele czasu. Jak wyczyścić wtryskiwacze w takim przypadku?

Dlatego zalecamy wówczas przeprowadzenie następującej procedury czyszczącej:

1. Po pierwsze - rozgrzewamy silnik do temperatury roboczej
2. Następnie wymieniamy  stary filtr paliwa
3. Zalewamy filtr preparatem czyszczącym Common Rail Protect & Clean. Jednocześnie dodajemy do zbiornika drugą puszkę tego preparatu lub Diesel Fuel Add w celu całkowitego usunięcia zanieczyszczeń i wilgoci z układu.
4. Włączamy silnik na 60 sek., następnie wyłączamy na 3 -5 min, tą czynność powtarzamy dwukrotnie
5. Przeprowadzamy jazdę próbną, ewentualnie powtarzamy operację od punktu 3 do 5.

Należy podkreślić, że płukanie poprzez aplikację do filtra paliwa może nie być tak skuteczne, jak płukanie urządzeniem czyszczącym. W konsekwencji - czasem, aby osiągnąć porównywalny efekt, zużyjemy więcej środka czyszczącego.

4. CZYSZCZENIE WTRYSKIWACZY METODĄ ULTRADŹWIĘKOWĄ

Taka operacja jest alternatywą wówczas, gdy nie mamy możliwości wpięcia się prawidłowo w układ zasilania paliwem lub gdy wykonanie takiego podłączenia zajęłoby zbyt wiele czasu. Kluczem do sukcesu jest zastosowanie profesjonalnej myjki ultradźwiękowej oraz bezpiecznego i silnego płynu czyszczącego, ponieważ większość dostępnych na rynku koncentratów jest oparta na odczynie kwaśnym lub zawiera wodorotlenki - w obu przypadkach szkodliwe dla delikatnych elementów wtryskiwaczy.

 

Komentarze

Komentarz
  • GOVONI2020-05-20 23:46

    Dobry artyku super !

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook