- Odbiór osobisty
- kurier InPost
- Paczkomat
- Orlen Paczka
- tpay.com
- Płacę przy odbiorze
- imoje
Szkolenie dla mechaników, prowadzone przez naszą Firmę w sobotę 07 listopada 2015 r .w Centrum Szkoleniowym w Gliwicach obfitowało w zajęcia praktyczne.
Typowym problemem silników diesla z dużym przebiegiem jest utrata dynamiki i nadmierna emisja spalin. Przyczyną ą typowe zanieczyszczenia eksploatacyjne układów zasilania silnika, a skutkiem – przyśpieszone zużycie mechaniczne elementów silnika (w tym wtryskiwaczy), a w skrajnych przypadkach – nie zaliczony przegląd i utrata dowodu rejestracyjnego.
W przypadku Forda pomiar zadymienia, wykonany przed szkoleniem, nie pozostawiał złudzeń – emisja spalin przekraczała o 57% maksymalny dopuszczalny poziom. Do takiego stanu rzeczy przyczynił się zarówno pokaźny przebieg, sięgający prawie 300 tys. km, jak i wcześniejsza awaria turbiny, która wymusiła jej wymianę.
czyszczenie dolotu preparatem JETCHEM Diesel Applicator Spray+
Utrzymywanie tego układu w czystości jest niezwykle istotne dla zapewnienia prawidłowych proporcji mieszanki powietrzno – paliwowej. Wielu mechaników i właścicieli zastanawia się, czym czyścić EGR. Oczyszczenie układu dolotowego, obszaru zaworów, turbiny oraz komory spalania pozwala racjonalnie ocenić realny stan techniczny całego silnika podjąć uzasadnioną decyzję o ewentualnych dalszych krokach.
Do czyszczenia układu dolotowego zastosowano JETCHEM środek do czyszczenia EGR.
Wybór odpowiedniego miejsca podawania preparatu jest również prosty – w tym przypadku był to odcinek układu dolotowego za intercoolerem.
Podczas operacji preparat podaje się w krótkich dawkach po 3-5 sekund, utrzymując obroty silnika w zakresie 2-2,5 tys. obrotów. Co ważne – uczestnicy szkolenia zauważyli, że preparat JETCHEM nie powodował zauważalnego skoku obrotów silnika. Dzięki odpowiednio zmodyfikowanej formule, Diesel Applicator Spray+ jest również pozbawiony wywołującego podrażnienia zapachu.
(UWAGA – podczas czyszczenia nie należy podnosić obrotów powyżej 2,5-3 tys.obr/min)
Operacja czyszczenia jest bezpieczna również dla wszystkich pojazdów z filtrem cząstek stałych DPF / FAP (m.in. Peugot, Citroen)
Po zużyciu całej puszki, ponownym połączeniu wszystkich elementów dolotu, pan Adam – właściciel Focusa – wyjechał na krótką przejażdżkę, niezbędną do przeprowadzenia pomiaru efektów czyszczenia na Stacji Kontroli Pojazdów.
Analiza spalin, wykonana na nowoczesnym dymomierzu MAHA, nie pozostawił wątpliwości – spadek zadymienia z k=4,7 do zaledwie k=2,38 już po kilkunastu minutach.
Spadek zadymienia aż o 49%! Liczby nie kłamią – z parametru k=4,70 do zaledwie k=2,38.
Jak na operację, trwającą zaledwie 20 minut – imponująca skuteczność 🙂
Należy wspomnieć, że wypalanie w wydechu wymytych z układu dolotowego zanieczyszczeń trwa zazwyczaj 1-2 dni normalnego użytkowania pojazdu. I po tym czasie należałoby dokonać ponownego pomiaru zadymienia. Dopiero wówczas widać, jakie efekty przynosi chemia do motoryzacji JETCHEM.
To, jak skuteczne jest czyszczenie EGR preparatem JETCHEM doskonale ilustrują poniższe wykresy zadymienia:
Czyszczenie EGR jest niezbędne - jasno wskazuje to wykres zadymienia - po wymianie turbiny olej i nagary nadal zalegają w dolocie | Czyszczenie turbiny bez demontażu przyniosło spektakularny efekt - spadek zadymienia o 49% jeszcze przed wypaleniem resztek oleju z wydechu |
---|