- Odbiór osobisty
- kurier InPost
- Paczkomat
- Orlen Paczka
- tpay.com
- Płacę przy odbiorze
- imoje
Chłodnica jest podstawowym elementem pojazdu. To ona odpowiada za prawidłową pracę silnika. Chroni go przed przegrzaniem się, co jest podstawą do tego, aby auto utrzymało pożądaną sprawność.
Stan układu chłodzenia powinien być regularnie sprawdzany. Priorytetem jest to, aby utrzymać jego wydajność oraz funkcjonalność. Wymaga to regularnej konserwacji. Najważniejsze jest to, aby nie dopuścić do awarii chłodnicy. Jej naprawa jest niezwykle kosztowna, a zarazem problematyczna.
Po pierwsze każdy użytkownik pojazdu powinien zadbać o czystość układu chłodzenia. Gromadzą się w nim różnego typu osady i zanieczyszczenia. Z tego powodu może dość do niedrożności przewodów przenoszących ciecz chłodzącą. Trzeba również mieć świadomość, że awaria chłodnicy może doprowadzić nawet do uszkodzenia jednostki napędowej. Remont napędu jest poważną inwestycją, która może poważnie nadszarpnąć budżet.
Niewłaściwe chłodzenie może spowodować spiekanie się oleju. Istotne jest to, aby wiedzieć, że olej nie ma prawa znajdować się w cieczy chłodzącej. Jeśli doszło do zmieszania się obu płynów, to najprawdopodobniej mamy do czynienia z uszkodzeniem mechanicznym chłodnicy. Po usunięciu usterki należy zastosować specjalistyczny preparat do układu chłodzenia, który wspomaga eliminację oleju z cieczy chłodzącej. W zdecydowanej większości przypadków wystarczy jedynie jedno płukanie.
To właśnie jakość składu odpowiada za efektywne oczyszczenie układu z wszelkich zanieczyszczeń. Uszczelniacz układu chłodzenia oraz płyn do czyszczenia układu chłodzenia działają już po pierwszym użyciu. Są one przeznaczone do wszystkich typów układu chłodzenia. Bez znaczenia jest również typ stosowanego płynu chłodniczego.
Dzięki niemu można wyeliminować wycieki, dzięki czemu cyrkulacja płynu chłodzącego powraca do pierwotnego stanu. Bezpośrednio przekłada się to na poprawność cieplna nagrzewnicy oraz termostatu. Przepływ cieczy chłodzącej w układzie jest swobodny oraz nieograniczony.
Doskonałej jakości preparaty do układu chłodzenia posiadają również właściwości oczyszczające. Na przykład środek do czyszczenia chłodnic samochodowych - dzięki niemu można pozbyć się rdzy, kamienia wapiennego, czy też innych osadów, które powstają podczas eksploatacji pojazdu. Warto zdecydować się na zakup produktu o skoncentrowanym składzie – dzięki niemu możliwe jest osiągnięcie najwyższego poziomu wydajności.
Na specjalną uwagę zasługuje płyn do czyszczenia układu chłodzenia z oleju. Za jego pomocą można skutecznie wyeliminować olej, który pojawia się w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli mechanik sięgnął wcześniej po środek do czyszczenia układu chłodzenia innej firmy - najczęściej bywa tak, że pomimo usunięcia usterki olej powraca. Właśnie wtedy należy sięgnąć po opisywany preparat.
Stosowanie tego rodzaju produktów jest niezwykle proste. Należy dodać odpowiednią dawkę produktu do zbiorniczka wyrównawczej lub chłodnicy. Następnie uruchamiamy pojazd oraz rozgrzewamy silnik do temperatury roboczej. Silnik musi pracować około 30-60 minut. Wszystko zależy od danego przypadku. Po zgaszeniu pojazdu należy dokładnie wypłukać układ chłodzenia wodą, a następnie wlać świeży płyn. Nowoczesny środek do czyszczenia układu chłodzenia wyróżnia się wysokim stężeniem. To właśnie dlatego jednorazowa dawka jest zwykle bardzo mała. Wielkim plusem preparatów o profesjonalnym składzie jest to, że nie wpływają one na stan elementów gumowych. Są one całkowicie bezpieczne dla delikatnych tworzyw, które mogłyby łatwo ulec zniszczeniu. Należy podkreślić, że tego typu produkty usuwają niemal cały olej z układu. To właśnie dlatego nie ma konieczności ponownego przeprowadzania całego procesu. Jest to oszczędność czasu oraz pieniędzy.
Rdza w płynie chłodniczym? Wyciek z chłodnicy? Silnik zybko się przegrzewa, a ogrzewanie kabiny działa słabo? To nie musi być zapowiedź dużych kosztów. Zadbaj o czystość układu chłodzenia a naprawa chłodnicy nie musi być konieczna
W pełni sprawny układ chłodzenia ma kluczowe znaczenie dla silnika. Niewłaściwe chłodzenie może doprowadzić do spiekania się oleju, utraty szczelności, a nawet do zniszczenia jednostki napędowej!. Dlatego tak istotne jest przeprowadzanie regularnego serwisu tego układu. Producenci zalecają wymianę płynu chłodniczego nie rzadziej niż raz na pięć lat. Bardzo istotne jest wówczas czyszczenie układu chłodzenia preparatami JETCHEM. Usuwają one zarówno osady i rdzę, ale również wypłukuje resztki starego płynu.
Olej w płynie chłodniczym to oznaka usterki mechanicznej. Po jej usunięciu, mechanicy bardzo często przeprowadzają jedynie kilkukrotną wymianę wody i… oddają auto klientowi. Tymczasem to prosta droga do poważnych problemów. W konsekwencji pękają węże gumowe, nie działa ogrzewanie kabiny, przegrzewa się silnik. Środek do czyszczenia układu chłodzenia z oleju JETCHEM rozwiązuje problem jednym płukaniem.
Przy pierwszym montażu oraz przy wymianie elementów układu chłodzenia (pompa wody, chłodnica, węże czy nagrzewnice) mogą wystąpić niewielkie sączenia. Aby temu zapobiec, już na etapie produkcji stosuje się uszczelniacz układu chłodzenia. Ważne jest, by w żaden sposób nie ograniczał on przepływu płynu chłodzącego.
Naprawa chłodnic uszczelniaczem JETCHEM jest skuteczna przy otworach o średnicy do 1,6 mm
Preparat Radiator Sealer jest stosowany również w autoryzowanych stacjach obsługi, ponieważ doskonale radzi sobie z powstrzymaniem wycieków w trudno dostępnych miejscach układu. Czy późniejsza mechaniczna naprawa chłodnic jest możliwa po zastosowaniu JETCHEM Radiator Sealer? TAK – wystarczy tylko przepłukać zdemontowany element.