Copper Spray - smar miedziany w sprayu
Spray miedziany – do zabezpieczenia układów hamulcowych, śrub, okuć, zawiasów i zacisków hamulcowych
Smar miedziany w sprayu Copper Spray od JETCHEM stosowany jest do smarowania w trudnych warunkach, takich jak wysoka temperatura czy niekorzystne ciśnienie. Wykazuje wysoką odporność na słoną wodę oraz wilgoć. Miedź w sprayu zapobiega powstawaniu korozji, a także minimalizuje ryzyko powstawania zapieczeń. Prosta i szybka aplikacja gwarantowana!
Pasta miedziana JETCHEM
Spray miedziany Copper Spray jest to produkt przeznaczony do smarowania części metalowych i wszelkich elementów, które wchodzą w skład układów pojazdów, maszyn, jak również urządzeń. Wykazuje właściwości antykorozyjne (posiada składniki przeciwutleniające) oraz minimalizuje ryzyko powstawania zapieczeń, a także redukuje zacieranie, skrzypienie i trzeszczenie. Preparat jest odporny na wpływ wysokich temperatur, ciśnienie, jak i na negatywne działanie wilgoci i słonej wody – posiada właściwości hydrofobowe.
Pasta miedziana JETCHEM występuje w formie sprayu, dzięki czemu jest niezwykle prosta w aplikacji zarówno na dużych, jak i małych powierzchniach. Bez wątpienia sposób aplikacji przekłada się również na skuteczność produktu. Nie spływa z pionowych powierzchni, a także nie odparowuje ani nie wytapia się. Nadaje się do zastosowania wszędzie tam, gdzie nie dociera preparat w formie pasty.
W składzie produktu JETCHEM Copper Spray nie znajdziesz żadnych domieszek czy barwników – to 100% czystości smar miedziany, dlatego wyróżnia się doskonałą trwałością oraz odpornością. A to wszystko za sprawą sproszkowanej wysokogatunkowej miedzi. Ponadto zachowuje on stabilność zarówno w niskich, jak i bardzo wysokich temperaturach.
Miedż w sprayu - właściwości:
- chroni przed solą, kwasami i zasadami
- chroni przed zapiekaniem i blokowaniem się zmontowanych elementów – szczególnie przy wysokim ciśnieni /lub wysokiej temperaturze
- dodatkowo minimalizuje tarcie i ułatwia odprowadzanie ciepła.
- pasta miedziana jest doskonała do wolnobieżnych mechanizmów obrotowych
- Do stosowania tam, gdzie nie ma przeciwwskazań dla przewodnictwa elektrycznego.
- utrzymuje działanie smarujące w wysokiej temperaturze
- odporny na ciśnienie
- wytrzymałość termiczna od -30°C pow. 400°C; chwilowa nawet do 1100°C
- nasz preparat nie spływa z pionowych powierzchni
- zapewnia trwałą ochronę przed rdzą
- wypiera wodę
Do czego stosuje się smar miedziany Copper Spray?
- Spray miedziany Copper Spray od JETCHEM to produkt przeznaczony do smarowania połączeń śrubowych i gwintowych, które narażone są na negatywny wpływ temperatury.
- Co więcej, można go używać do smarowania śrub, nakrętek oraz łączników i innych powierzchni dopasowanych.
- Produkt sprawdza się też do ochrony układów hamulcowych, okuć, zawiasów, jak i zacisków akumulatorowych.
- miedź w sprayu zapewnia długotrwałe smarowanie elementów ruchomych i powierzchni ślizgowych
- Przydaje się przy montażu łożysk, panewek, wałów rowkowych, wielowpustów oraz połączeń kołnierzowych.
- Zapewnia świetne właściwości smarne, doskonałą przyczepność, a także stabilność termiczną. Z tego powodu poleca się go do smarowania połączeń gwintowych oraz śrubowych narażonych na działanie temperatur,
- Smar miedziany w sprayu jest doskonałym wyborem do smarowania zestyków małej mocy w urządzeniach elektrycznych (zmniejsza ich opór i poprawia warunki pracy), jak również do konserwacji części maszyn, demontażu i długotrwałej eksploatacji.
- Okaże się użyteczny przy smarowaniu uszczelek, połączeń kołnierzowych, gwintowanych, a także przy połączeniach rur wydechowych, głowic cylindrów, komór spalania oraz śrub mocujących palniki gazowe i olejowe. Czyli specyfik sprawdzi się wszędzie tam, gdzie działania obejmują pracę przy wysokich temperaturach.
Jak używać spray miedziany?
- Przed zastosowaniem sprayu miedzianego Copper Spray dobrze go wymieszaj (przez około minutę).
- Gdy produkt będzie gotowy do użycia, zaaplikuj go na oczyszczoną powierzchnię niewielkimi porcjami z odległości 20-30 cm.
-
Powtarzaj ten krok, aż uzyskasz zadowalającą warstwę preparatu. Pasta miedziana JETCHEM ma doskonałą przyczepność i nie spływa.
- Jeśli chcesz użyć smaru miedzianego na elementy z tworzywa sztucznego lub gumy, uprzednio przeprowadź test tolerancji na preparat.
- Nie stosuj tego preparatu bezpośrednio na powierzchnie hamujące, takie jak klocki czy tarcze.
- Najlepsze właściwości smarne pasta miedziana JETCHEM uzyskuje kilka minut po aplikacji, dlatego też pamiętaj o konieczności odparowania nośnika.
JETCHEM Copper Spray jest przeznaczony do użytku profesjonalnego.
PYTANIA I ODPOWIEDZI:
PYTANIE: Czy smar miedziany na klemy to dobry pomysł?
ODPOWIEDŹ: Do klem sugerujemy raczej zastosować preparat do czyszczenia styków.Dlaczego? Pasta miedziana nałożona w nadmiarze na klemy może spowodować wręcz upływy (straty) prądu. Użytkownicy często pokrywają Copper Sprayem całą powierzchnię klemy i złącza bez rozłączania- to błąd! Należałoby rozłączyć klemę, oczyścić z nalotu bolce akumulatora i delikatnie nasmarować miedzią.
PYTANIE: Kolega radzi mi, by zastosować smar miedziany do roweru, np. do smarowania łańcucha
ODPOWIEDŹ: To kiepski pomysł. Smar miedziowy doskonale sprawdzi się do smarowania miejsc, narażonych na zapieczenie, ew, działanie wysokich temperatur. Te ostatnie w rowerze raczej nie występują. Do łańcucha roweru szosowego polecamy nasz smar do łańcucha , a przy rowerze trekkingowym - Magic Spray
PYTANIE: Czy pasta miedziana do kół to dobry pomysł? Mój oponiarz psika ją na piastę i śruby
ODPOWIEDŹ: Ze względu na działanie siły odśrodkowej i właściwości preparatu, występuje możliwość rozchlapania miedzi w sprayu na tarczę (propagacja smaru). Smar może też dostać się na tarczę podczas aplikacji. Dodatkowo - istnieje ryzyko kontaktu miedzi z elementami układu ABS, który należy chronić przed niekontrolowanym przewodnictwem elektrycznym.
Do piast i śrub polecamy nasz czysty smar ceramiczny
PYTANIE: Jak się zachowa połączenie: wasz smar miedziany a aluminium? Mam na myśli np. zaciski hamulcowe
ODPOWIEDŹ: Pasta miedziana JETCHEM to doskonałe zabezpieczenie. Zapobiega tzw. zabetonowaniu śruby w aluminium, które występuje na skutek korozji aluminium, które w efekcie "puchnie" i tworzy często "zmny spaw" ze stalową śrubą. Przetestowaliśmy spray w sytuacji, gdy aluminiowy zacisk hamulcowy tworzy z czasem zimny spaw ze stalową tuleją, w której ma się poruszać. Przesmarowanie preparatem JETCHEM zapobiegło temu, świetnie chroni też tłoczki.
Szczególnie polecamy do samochodów terenowych i motocykli off-road!
Cechy | |
Pojemność | 400 ml |
---|---|
Strefy działania | przemysł, motoryzacja |
Zastosowanie | smar o wysokiej odporności na wysoką temperaturę i ciśnienie |
Właściwości: | odporność termiczna od -30°C pow. 400°C; chwilowa do 1100°C |
Smarowanie | TAK |
Waga | 0,42 kg |