Olej PAG 46 / PAG 100 – olej do sprężarki klimatyzacji do gazu R1234a i R1234yf
METALOWA PUSZKA zapewnia pełną szczelność i zabezpiecza przed absorbcją wilgoci do oleju.
Uniwersalny olej do klimatyzacji – odpowiedni do obu typów czynników. W pełni syntetyczny PAG 46 / PAG 100 przez cały czas eksploatacji utrzymuje swoje parametry dzięki technologii obustronnego zablokowania wiązań chemicznych (tzw. ‘duoble end-capped’)
w pełni syntetyczny Olej do klimatyzacji samochodowej i stacjonarnej na czynnik R134a oraz R1234yf.
JETCHEM to gwarancja najwyższej światowej jakości.
Metalowa puszka, zabezpieczona specjalną plombą, gwarantuje zachowanie najwyższej szczelności i dzięki temu utrzymanie najlepszych parametrów oleju PAG.
Szukasz oleju z barwnikiem UV? KLIKNIJ TU
Olej do sprężarki klimatyzacji PAG (glikoli polialkilenowy) to najczęściej używany olej do obu typów czynników klimatyzacji: R134a i R1234yf.
Olej PAG od JETCHEM można stosować do obu typów gazów. To najwyższej klasy olej do sprężarki klimatyzacji, którego wiązania chemiczne są „obustronnie zablokowane”) (tzw. double end-capped). W ten sposób uzyskaliśmy najwyższą stabilność chemiczną oraz termiczną. Dodatkowo – dzięki temu nasz olej PAG ma niską higroskopijność – co oznacza, że zachowuje swoje właściwości smarne nawet w obecności wilgoci.
Olej PAG 46 czy olej PAG 100?
Stosowanie różnej klasy lepkości oleju do klimatyzacji uzależnione jest od rodzaju układu (zalecenia producenta). JETCHEM zaleca, by olej do sprężarek klimatyzacji dobierać zgodnie z zaleceniami producenta sprężarki. Odpowiednie dobranie klasy lepkości oleju do sprężarki klimatyzacji jest uzależnione od jej budowy wewnętrznej i wymagań smarowania. Zasada jest prosta – im mniejszą lepkość ma olej do klimatyzacji, tym łatwiej dostaje się na powierzchnie, wymagające smarowania.
Jeżeli chcesz kupić olej PAG 46 UV lub PAG 100 UV - przejdź TUTAJ
Olej PAG 46 / PAG 100 - SPOSÓB DZIAŁANIA:
- Olej PAG JETCHEM jest w pełni mieszalny z czynnikami R134a oraz R1234yf. Dzięki temu olej do klimatyzacji JETCHEM zawsze krąży w układzie razem z czynnikiem i nie dochodzi do sytuacji, gdy w niektórych cyklach pracy sprężarka nie jest smarowana (np. podczas rozruchu układu).
- Olej do klimatyzacji PAG 46 i PAG 100 w pełni mieszają się z innymi olejami PAG. Są więc odpowiednie zarówno do bazowego zalania, jak i do dopełniania układów klimatyzacji
-
Olej do kompresora klimatyzacji JETCHEM zawiera zarówno dodatki przeciwzatarciowe, inhibitory korozji jak i utrzymujące uszczelnienia w najlepszej kondycji
-
Olej do sprężarki klimatyzacji JETCHEM doskonale smaruje kompresor klimatyzacji i nawilża uszczelnienia
- utrzymuje bardzo dobre właściwości lepkościowe w ujemnych temperaturach
- wiąże wilgoć w układzie
Olej do kompresora klimatyzacji JETCHEM ma dodatkowo wiele zalet:
- olej do klimatyzacji JETCHEM zachowuje pełne właściwości smarne nawet w obecności wilgoci
- metalowe szczelne opakowanie gwarantuje świeżość oleju
-
to wysokiej jakości syntetyczny olej do klimatyzacji w technologii 'double end-capped', co zapewnia mu utrzymanie parametrów przez cały okres eksploatacji
- olej PAG JETCHEM utrzymuje doskonałą mieszalność z oboma typami czynników chłodniczych
- przez cały czas pracy olej do kompresora klimatyzacji JETCHEM utrzymuje znamionowe wskaźniki lepkości
- odporność na zwarcia elektryczne
- doskonała odporność termiczna, chemiczna i na utlenianie
- wysoka biodegradowalność i przyjazność dla środowiska
Pamiętaj! Olej do klimatyzacji POE (poliestrowy) i olej PAO (tzw. „uniwersalny”) nie miesza się z olejami PAG 46 i PAG 100.
Co więcej – czołowi producenci sprężarek do klimatyzacji (np. Nissens) nie dopuszcza w żadnym przypadku do zamiany oleju PAG na jakikolwiek inny olej. Dlaczego?
Przy mieszaniu różnych typów olejów, wytrąceniu mogą ulec uboczne związki chemiczne w tym również parafinopodobne. Tego typu substancje nie dość, że powodują pogorszenie przepływu czynnika w układzie, ale – w skrajnych sytuacjach mogą doprowadzić nawet do zablokowania swobodnego przepływu. Każde zawirowanie (nie wspominając nawet o zablokowaniu przepływu gazu w niższych ciśnieniach) powoduje przyśpieszone zużycie elementów sprężarki, a w efekcie – masywną awarię tego kluczowego elementu układu.
Badania firmy DENSO, niedostateczne smarowanie, którego przyczyna było stosowanie tzw. olejów „uniwersalnych” jest drugą najczęstszą przyczyną uszkodzeń sprężarek tego producenta. Również z tej przyczyny należy unikać stosowania olejów mieszanych z różnych gęstości (np. PAG 46 zmieszany z PAG 100 czy PAG 150)
Cechy | |
Pojemność | 250 ml, 1 l. |
---|---|
Strefy działania | układ klimatyzacji |
Zastosowanie | olej do sprężarki klimatyzacji |
Smarowanie | Tak |
Czas działania | podczas pracy układu |
Waga | 1,1 kg |
Olej do kompresora klimatyzacji PAG 100 lub olej PAG 46 UV od JETCHEM - dzięki metalowej puszce zapewniają najdłuższą trwałość. | Olej do klimatyzacji PAG 46 z barwnikiem UV o pojemności 250 ml lub 1 l. Olej PAG jest rekomendowany przez producentów sprężarek | Olej do klimatyzacji bez barwnika UV od JETCHEM. Wybierz pojemność, rodzaj i zdecyduj, czy chcesz kupić olej PAG z UV |
---|---|---|
Olej PAG 100 ma wyższą lepkość niż olej PAG 46 | PAG 100 JETCHEM to serwisowy olej do kompresora klimatyzacji | PAG 46 UV umożliwia natychmiastowe wykrycie ewentualnej nieszczelności w układzie klimatyzacji |
Komentarze
Polecamy także:
- Cena:94.99PLN
- Cena:97.99PLN
- Cena:99.99PLN
- Cena:38.88PLN
- Cena:26.99PLN
Olej spełnia swoje zadanie, nie zawiera barwnika UV - jest to pozytywna cecha, ponieważ wiele osób notorycznie używa kontrastu w zbyt dużej ilości. Sama buteleczka jest dość poręczna i wygodna.
Olej spełnia swoje zadanie, nie zawiera barwnika UV - jest to pozytywna cecha, ponieważ wiele osób notorycznie używa kontrastu w zbyt dużej ilości. Sama buteleczka jest dość poręczna i wygodna.
polecam, mojej klimie brakowało tego, temperatura spadła z 6 do 4 stopni i poniżej po dolewce( wstrzyknięciu)
szybko i sprawnie, polecam
bardzo dobry produkt
towar zgodny z opisem POLECAM